Khamis, 26 Mei 2011

8th checkup....

time nih 9.25 pagi...sebelom minum air gula...aku dikehendaki berpuasa terlebih dahulu...adoii punyer la lamer...sudah berkerongcong perut ku mintak diisi...adesss...nurse plak wak kije slow2 saje...tapi dalam nurse dok wak kije slow2 tu berdebar gak raser dihati...maklum lahh nak kne amik darah dlu sebelum minum air gulaa....fobia ckit...seblom nihh pun aku pnh kne amik darahh...tapi doc yang tak berapa nak maher amik darah terus aku pengsan...adess...nasebb badan yang kuarng baik ni time jatuhh tu plakk tersadung kat kerusii...abeh lebam2 badan aku...nasebb baikk jarum sempat dikeluarkannn...kalu takk...huhuhu...sungguh sadisss....xmo ingat kisah lampauu...fokus skrg pasall amik darah yang MOGTT tuhh...kali nihh nurse yang maik darah tu memang pandaii...aku tak raser nak pengsan punn...cumer mabuk ckit jer...banyak jugakkk....pihak hospital amik darah dalam 10ml...manakala...lagi 30ml ader budak phD yang wak research....pas amik darah aku boleyy lagi tersenyum2 kat suami tercinta yang sedang menunggu riso mane tau aku tetiber pengsan lagi...
next step...aku kne minum air gulaa....aku tgk banyak jugak laa air gula yang die buatkann..ader la dalam satu gelass...punyer la banyak glukose yang die letakkk...takk kire plakk aku brape sudu..tapi yang pastinya die timbang laa...hahahaha....punya la susah tok aku habiskan air tuhh...minum jap...berhenti...api takderkk la aku sampai termuntahh..may be yang muntahh tuh sebab nak abes kan air gula tuhh dalam masa yang singkat kott....pas minum aku sterusnya gi jalan2....dalam dokk berjalan tulaa baru aku raser pening...pelik btoll kan..ermmm...2jam pas minum air gula baru lehh amik darah balikk...darah selepas minummm....result kiter tunggu next check up ekk...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan